Transakční zprávy

Vytvořil(a) Jakub Jirsa, Změněno dne Po, 7 Říjen v 11:30 DOPOLEDNE dle Jakub Jirsa

☝️ Tato nápověda je určena pouze pro e-commerce řešení JZ ONE.


Systém JZ ONE umožňuje automatické zasílání zpráv zákazníkům či administrátorům formou e-mailů a SMS. Obsah zpráv si můžete libovolně měnit a může být pro každý prodejní kanál a jazyk unikátní. 


Pomocí transkačních zpráv jsou řešeny všechny zprávy, které jsou automaticky odesílány prostřednictvím systému. Transakční zprávy rozdělujeme na:

  • Uživatelské - můžete si vytvořit libovolnou zprávu pro libovolnou událost, lze je libovolně pridávat a mazat
  • Systémové - tyto zprávy jsou pevně dané pro každou systémovou událost a nelze je smazat (pouze vypnout odesílání e-mailu či SMS)


Transakční zprávy najdete v sekci Automatizace -> Transakční zprávy

☝️ Víte že..

JZ ONE ukládá záznamy veškeré komunikace odeslané systémem - ať už se jedná o automatické uživatelské zprávy, systémové zprávy nebo zprávy odeslané uživatelem např. při vyřizování objednávky. Tyto záznamy najdete v sekci Komunikace včetně stavu odeslání - v případě chyby lze odeslání opakovat právě z této sekce.


Uživatelské zprávy

Uživatelské zprávy jsou určeny pro informování zákazníka o průběhu zpracování objednávky. Mohou být odeslány dle stanovených pravidel nebo ručně uživatelem. 


Vytvořené nové transakční zprávy

Novou transakční zprávu vytvoříte v sekci Automatizace -> Transakčné zprávy -> Uživatelské zprávy tlačítkem Přidat novou zprávu. 




  • Název - interní název zprávy, který najdete pouze v administraci.
  • Událost - vyberte, na základě které události proběhne odeslání transakční zprávy. 


Zadejte název zprávy, zvolte událost a pokračujte tlačítkem Vytvořit.


Editace transakční zprávy

V editaci najdete možnosti nastavení zprávy do několika záložek:

  • Automatizace - na této záložce definujete pravidla odeslání nebo transakční zprávu můžete dočasně deaktivovat
  • E-mail - obsah e-mailové zprávy
  • SMS - obsah SMS zprávy


Záložka automatizace


  • Aktivní - transakční zprávy je možné dočasně deaktivovat přepínačem Aktivní. Pokud chcete odesílat zprávy, přepínač musí být zapnutý. 
  • Název - interní název zprávy, který najdete pouze v administraci.
  • Událost - vyberte, na základě které události proběhne odeslání transakční zprávy. K dispozici jsou tyto události:
    • Vytvoření objednávky
    • Změna fáze objednávky
    • Změna stavu objednávky
    • Změna stavu dopravy
    • Změna stavu platby

Spuštění odeslání dle nastané události lze ještě podmínit splněním určitých podmínek. Přepnutím na Podmíněné spuštění se zobrazí pokročilý filtr, ve kterém lze definovat mnoho podmínek. 

Transakční zpráva se tedy odešle po splnění podmínek:

  • Transakční zpráva je aktivní
  • Nastala vybraná událost
  • Je splněna podmínka Podmínečného spuštění
  • Je aktivní některý ze způsobů komunikace (e-mail, SMS atd.) a je vyplněn obsah


Záložka e-mail

Každá transakční zpráva může odesílat obsah různými komunikačními kanály. Pro odeslání zprávy formou e-mailu musí být aktivní přepínač Odeslat e-mail.


  • Příjemce - každé transakční zprávě můžete upravit příjemce - zda chcete zprávu poslat na kontakt zákazníka nebo ji chcete odeslat někomu jinému - např. prodejci na pobočce, kde si zákazník zvolil zboží vyzvednout. Pro odeslání na vlastní kontakt zadejte celý e-mail, kam zprávu odeslat. 
  • Předmět - zadejte předmět e-mailu, můžete využívat dynamické zkratky.
  • Obsah - zadejte obsah e-mailu, můžete využívat dynamické zkratky.

☝️ Dynamické zkratky pro objednávku

%ORDERNUMBER% - číslo objednávky

%ORDERVARIABLE% - variabilní symbol objednávky


Záložka SMS

Pro odeslání zprávy formou SMS musí být aktivní přepínač Odeslat SMS.

  • Příjemce - každé transakční zprávě můžete upravit příjemce - zda chcete zprávu poslat na kontakt zákazníka nebo ji chcete odeslat někomu jinému - např. prodejci na pobočce, kde si zákazník zvolil zboží vyzvednout. Pro odeslání na vlastní kontakt zadejte celé telefonní číslo, kam zprávu odeslat. 
  • Obsah - zadejte obsah SMS, můžete využívat dynamické zkratky. Pod obsahem najdete počítadlo znaků - počítadlo ovšem nebere v potaz skutečnou délku dynamické zkratky, ale počítá pouze zadaný počet znaků do pole Obsah. Je tedy potřeba počítat s rezervou pro různě dlouhá čísla dynamických zkratek. Doporučujeme zprávu odeslat pouze jednou SMS, která má limit 160 znaků bez diakritiky. 


Systémové zprávy

Systémové zprávy jsou pevně definované na jednotlivé události a jsou jednotné pro všechny prodejní kanály, není tedy možné pro každý prodejní kanál použít jinou textaci. Každé systémové zprávě můžete změnit obsah a formu komunikace, případně můžete některé komunikační kanály deaktivovat. 


Odeslání systémové zprávy

Pro odeslání systémových zpráv platí stejná pravidla, jako pro odesílání uživatelských zpráv. V záložce E-mail či SMS je nutné nejprve aktivovat odeslání a poté vytvořit obsah za pomocí dynamických zkratek.


Možné systémové zprávy:

  • Zapomenuté heslo - zpráva obsahující odkaz k resetování hesla zákaznického účtu. Ve zprávě můžete uvést následující informace pomocí dynamických zkratek:

☝️ Dynamické zkratky pro zapomenuté heslo

%RESETURL% - URL adresa pro resetování hesla

%EXPIRESAT% - datum a čas expirace odkazu

%EMAIL% - e-mail zákazníka


Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit