Automatické importy

Vytvořil(a) Jakub Jirsa, Změněno dne St, 11 Prosinec v 1:40 ODPOLEDNE dle Jakub Jirsa

☝️ Tato nápověda je určena pouze pro e-commerce řešení JZ ONE.


V systému JZ ONE jsou k dispozici plně automatické importy dat, díky kterým můžete proces plnění dat plně automatizovat. Vytvoření automatického importu je řešeno vždy zakázkově na míru a možnosti nastavení se liší dle dostupných dat.


Automatizace -> Import. 

☝️ Víte že..

Možnosti nastavení automatických importů jsou závislé na množství a kvalitě dat, které jsou k dispozici v datových souborech. Níže uvedené možnosti tak nemusí být k dispozici u všech importů. 


Import produktů

Implementované importy produktů najdete v záložce Produkty. V seznamu importů je zobrazen aktuální stav a datum posledního spuštění.


Možné stavy automatických importů:

  • Dokončeno - úspěšně dokončený import
  • Chyba - import nebylo možné dokončit (např. se nepodařilo stáhnout importní soubor)
  • Pozastaveno - automatické zpracování je pozastaveno
  • Zrušeno - zastaveno uživatelem
  • Čeká - požadavek na zpracování je zařazen do fronty automatických požadavků
  • Probíhá - import se právě zpracovává a importují se nová data


Možnosti importu dat najdete v editaci. Pokud import obsahuje mimo produktová data také např. parametry a kategorie, jsou tato doplňková data zobrazena v samostatných záložkách.


Záložka Import

Obsahuje základní nastavení importu - název, stav, poslední spuštění, formát a případný doplněk, podle kterého je implementován importní soubor.


Sekce Nastavení importu

  • Importovat nové produkty - pokud produkt neexistuje v katalogu, vytvoří se nový záznam
  • Aktualizovat existující produkty - povolené atributy produktu budou pravidelně aktualizovány dle importního souboru
  • Označit chybějící - produkt chybějící v katalogu bude označen (dle implementace např. štítkem) pro rychlejší filtraci nových produktů
  • Dodavatel - přiřazení dodavatele k importovaným produktům. Seznam dodavatelů najdete v sekci Nastavení -> Katalog -> Dodavatelé.

Sekce Doplněk

(Dostupná nastavení se liší dle formátu zdrojového souboru.)

  • URL zdroje - URL adresa datového souboru, zadávejte celou adresu včetně HTTPS.


Sekce Možnosti přenosu dat

V této sekci si můžete zvolit, která data chcete přenášet u nového produktu a která pouze při aktualizaci. 

  • Ceníky - pokud data importu obsahují různé ceny, lze je spárovat s příslušným ceníkem e-shopu. Stačí u požadované ceny vybrat ceník ve sloupci Uložit do, ceně můžete nastavit také procentuální odchylku, která se aplikuje při ukládání.



Sekce Historie

V historii jsou uloženy všechny provedené importy - spuštěné automaticky nebo ručně. U každého spuštění najdete datum a čas dokončení úlohy, stav úlohy, dobu zpracování, velikost souboru a datum a čas stažení datového souboru. 


Dostupné akce

  • Opakování úlohy se stejným souborem - spustí se nová úloha se stejným importním souborem
  • Stažení souboru - pro hlubší analýzu si můžete stáhnout konkrétní soubor, ze kterého byl proveden import


Záložka Kategorie

V záložce Kategorie je možné párovat kategorie dodavatele s kategoriemi ve vašem katalogu.


Pro párování kategorií je nutné aktivovat přepínač Párovat kategorie

Kategorie jsou vypsány v úplné struktuře, jednotlivé úrovně struktury jsou odděleny separátorem " | ". Pro spárování kategorie stačí otevřít editaci záznamu kategorie a vyhledat kategorii z katalogu. Pro rychlejší orientaci jsou zobrazeny kategorie katalogu v úplné struktuře oddělené separátorem  " | ". V seznamu kategorií lze snadno vyhledávat. 


❗ Při párování kategorií vyberte vždy poslední úroveň ve vašem katalogu. Pokud je kategorie příliš obecná, doporučujeme kategorii nepárovat a produkty zařadit ručně. 


Záložka Parametry

V záložce Parametry je možné párovat parametry importovaných produktů s parametry ve vašem katalogu.


Pro párování parametrů je nutné aktivovat přepínač Párovat parametry.


V seznamu parametrů, které jsou dostupné v importním souboru, najdete vždy název parametru a jeho vzorovou hodnotu. Pro spárování s parametry katalogu máte dvě možnosti:

  • Vytvořit nový parametr - pokud v katalogu neexistuje vhodný parametr, můžete jej jednoduše vytvořit přímo v párovací tabulce pomocí ikony +. Zobrazí se okno nového parametru.


    Parametr můžete rovnou zařadit do vhodné skupiny, určit datový typ a vhodně pojmenovat. Možné datové typy parametrů najdete v článku Parametry a varianty produktu

  • Přiřadit existující parametr - spárování k existujícímu parametru provedete pomocí ikony tužky.


    - Existující parametr vyhledejte v poli Parametr.
    - Zařazení -  parametr může být součástí mateřského produktu (stejný pro každou jeho variantu) - Produktový parametr nebo může být zařazen konkrétní variantě - Variantový parametr. Pokud se jedná o parametr, který definuje variantu - Variantový parametr.


Párování zrušíte zvolením hodnoty " - " na začátku seznamu.


Parametry, které nejsou spárované s parametry katalogu nebudou importovány a nezobrazí se u vašeho produktu.


Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit