☝️ Tato nápověda je určena pouze pro e-commerce řešení JZ ONE.
Odeslání objednávky v systému JZ ONE je řešeno pomocí expedice. Expedice představuje podklady pro odeslání objednávky - seznam položek, expediční sklad, způsob dodání a dodací údaje zákazníka.
Expedice mají vlastní číselnou řadu, kterou můžete nastavit v sekci Nastavení -> Obecná nastavení -> Číselné řady -> Dokumenty. Jak vytvářet číselné řady se dočtete v nápovědě Číselné řady.
Vytvoření nové expedice
Expedice najdete pod sekcí Sklad -> Expedice. Novou expedici vytvoříte v editaci přijaté objednávky, sekce Expedice tlačítkem Vytvořit expedici .
V nové expedici je potřeba vyplnit:
- Způsob dodání - přepravní služba, která bude využita k odeslání objednávky. Služba je předvyplněna na základě zvolené dopravy v objednávce zákazníkem.
- Expediční pobočka - zvolte pobočku, ze které bude probíhat odesílání objednávky. Přiřazením pobočky dojde ke změně stavu položek z rezervace na blokaci na konkrétním skladu pobočky.
- Počet balíků - pokud již znáte počet balíků, předvyplní se balíky ve vytvořené expedici automaticky. Počet balíků je také možné změnit v průběhu expedice.
- Stav expedice - v jakém stavu se bude nacházet vytvořená expedice.
- Číslo zásilky - sledovací číslo zásilky, pokud již máte k dispozici od přepravce. Pokud vytváříte štítky přímo v administraci, číslo zásilky se doplní automaticky po vytvoření štítku zásilky.
- Dobírka - v případě úhrady dobírkou je uvedena částka dobírky, která bude předána přepravci k úhradě.
Do expedice můžete odeslat kompletní objednávku nebo jen část objednávky podle možností skladu či přepravců. Možnosti výběru položek k expedici:
- Všechny položky - do expedice se vloží všechny položky objednávky a jejich počet. Pokud bude po vytvoření expedice ve stavu Otevřená, je možné položky expedice dále upravovat.
- Položky pouze skladem - do expedice se vloží pouze položky objednávky, které jsou aktuálně k dispozici na vybraném expedičním skladu.
- Vlastní výběr - zobrazí se seznam položek, které nejsou zařazeny do žádné jiné expedice. Dle zvoleného expedičního skladu jsou zobrazeny aktuální dostupné kusy ve sloupci Na skladě. Ve sloupci Vybráno si můžete zvolit počet kusů každé položky, kolik bude v dané expedici odesláno. Ve sloupci Zbývá je zobrazen počet zbývajících kusů k expedici podle počtu kusů z objednávky.
Možné hromadné akce ve vlastním výběru:
Vybere maximální počet u všech položek, které jsou na vybraném expedičním skladu k dispozici.
Resetuje počet Vybráno u všech položek dle počtu objednaných kusů (sloupec Celkem). Reset počtu vybráno je k dispozici také u každé položky samostatně.
Akce u každé položky:
Změní počet vybráno na 0.
Změní počet vybráno na hodnotu z objednávky.
❗Položky, které odeberete při vytváření expedice již ve vytvořené expedici nebudou zobrazeny. Do otevřené expedice je možné položky zpět přidat pomocí akce Přidat položky.
Stavy expedice
Každá expedice má určitý průběh vyřízení. K dispozici je několik stavů, které můžete při vyřizování expedice používat.
- Otevřená - expedice je vytvořená, ale stále je možné expedici upravovat. Položky obsažené v expedici jsou blokovány na expedičním skladu - otevřená expedice není připravena k vyřízení.
- Čeká na naskladnění - expedice je předána ke zpracování, ovšem nelze ji vyřídit, protože některé položky nejsou skladem. Expedice v tomto stavu čeká na naskladnění chybějících položek. Po naskladnění se automaticky přepne do následujícího stavu.
- Připraveno k expedici - všechny položky jsou skladem, podklady k expedici jsou kompletní a expediční příkaz může být předán do expedičního skladu.
- Probíhá balení - expediční příkaz byl přijat ke zpracování a probíhá balení.
- Zabaleno - balní bylo ukončeno, balíky jsou opatřeny štítky a zásilku je možné předat přepravci.
- V přepravě - zásilka je předána přepravci, lze sledovat doručování zásilky pomocí trackovacího kódu přepravce.
- K vyzvednutí - objednávka je připravena k vyzvednutí na některé pobočce.
- Nelze vyexpedovat - v průběhu expedice došlo k chybě a není možné expedici dokončit - např. chybná adresa doručení, poškozený produkt v expedici a podobně.
- Dodáno - zásilka byla úspěšně doručena nebo vydána.
- Vráceno - zásilka byla vrácena přepravcem, z nějakého důvodu nemohla být doručena a vrátila se na expediční sklad.
- Ztraceno - zásilka byla během přepravy ztracena.
- Zrušeno - expedice byla zrušena.
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit